42 papers
年 | 著者 | タイトル | 雑誌名 | 巻 | 号 | ページ | URL |
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2024 | Hayashi, Y. Shimojo, S. Kawamura, T. | Scripted Interventions versus Reciprocal Teaching in Collaborative Learning: A Comparison of Pedagogical and Teachable Agents Using a Cognitive Architecture | Learning and Instruction | in press | |||
2024 | Hayashi, Y. | Modeling synchronization for detecting collaborative learning process using a pedagogical conversational agent: Investigation using recurrent indicators of gaze, language, and facial expression | International Journal of Artificial Intelligence in Education | in press | https://doi.org/10.1007/s40593-023-00381-y | ||
2024 | Meza, X. V., Shimojo, S., Hayashi, Y. | Cognitive networks across life: A Computer-Supported Collaborative Learning case study from Japan | International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning | accepted | |||
2024 | Ohmoto, Y., Shimojo, S., Morita, J., Hayashi, Y. | Estimation of ICAP States Based on Interaction Data During Collaborative Learning | Journal of Educational Data Mining | accepted | |||
2024 | Kiuchi, K. Otsu, K. Hayashi, Y. | Psychological Insights into the Research and Practice of Embodied Conversational Agents, Chatbots and Social Assistive Robots: A Systematic Meta-Review | Behaviour & Information Technology | 43 | 15 | 3696-3736 | https://doi.org/10.1080/0144929X.2023.2286528 |
2024 | Nishida, Y., Shimojo, S., Hayashi, Y. | Conversational agent dynamics with minority opinion and cognitive conflict in small-group decision-making | Japanese Psychological Research | in press | |||
2024 | 下條志厳・林勇吾 | ICAP理論に基づいた協同学習支援のためのプロンプト提示手法に関する実験的検討 | 認知科学 | in press | |||
2024 | 下條志厳・大本義正・森田純哉・林勇吾 | 外化された自己-他者の知識の差異への気づきの促進:協調的な説明活動の支援に関する実験的検討 | 電子情報通信学会論文誌D | J107-D | 1 | 1-11 | https://doi.org/10.14923/transinfj.2022JDP7048 |
2024 | 大津 耕陽・木内 敬太・林 勇吾 | 高齢者を対象としたチャットボットによる対話型の心理的支援:解決志向アプローチを用いた実験的検討 | 情報処理学会論文誌 | 65 | 1 | 151-166 | http://doi.org/10.20729/00231740 |
2023 | Hayashi, Y. | Newcomers and the Innovative Group Process: An Experimental Investigation of Convergence in CollaborativeProblem Solving | Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition | 49 | 11 | 1786–1798 | https://doi.org/10.1037/xlm0001232 |
2022 | 大津 耕陽, 西田 勇樹, 木内 敬太, 林 勇吾 | チャットボットによる個人適応型ヘルスケアの実現に向けた対話型課題の導入:解決志向アプローチを題材として | ヒューマンインタフェース学会論文誌 | 24 | 4 | 285-300 | https://doi.org/10.11184/his.24.4_285 |
2022 | Marutschke, D, M. Hayashi, Y. | AI-Supported Evaluation of KANO Model Features for Online Courses | ICIC Express Letters | 16 | 5 | 505-512 | http://www.icicel.org/ell/contents/2022/5/el-16-05-07.pdf |
2022 | 林勇吾・田村昌彦・松室美紀 | 日本語の語彙レベルでの言語同調の発生とトップダウン処理の影響:日本語版絵合わせ課題のオンライン実験による検討 | 基礎心理学研究 | 40 | 2 | 98-109 | https://doi.org/10.14947/psychono.40.22 |
2021 | 下條志厳・林勇吾 | 協同学習おけるコンセプトマップを用いた説明活動のファシリテーション 協調的プロセスと論争的プロセスに着目した検討 | 認知科学 | 28 | 4 | 499-521 | https://doi.org/10.11225/cs.2021.004 |
2021 | 林勇吾・下條志厳 | ロボットを用いた創造的認知の支援に向けたファシリテーション方法に関する実験的検討 | 知能と情報 | 33 | 4 | 768-776 | https://doi.org/10.3156/jsoft.33.4_768 |
2020 | Hayashi, Y. | Gaze awareness and metacognitive suggestions by a pedagogical conversational agent: An experimental investigation on interventions to support collaborative learning process and performance | International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning | 15 | 4 | 469–498 | https://doi.org/10.1007/s11412-020-09333-3 |
2020 | 林勇吾 | WESPAを用いた説明活動の支援:オンライングループにおける他者の発言ログの例示による学習効果の検討 | 電子情報通信学会論文誌D | J103-D | 10 | 676–684 | https://doi.org/10.14923/transinfj.2019LIP0003 |
2020 | 林勇吾 | Web上での教育用会話エージェントとの説明活動における学習者の確信度推定:個人特性と課題活動量に着目した検討 | ヒューマンインタフェース学会論文誌 | 22 | 3 | 263–270 | https://doi.org/10.11184/his.22.3_263 |
2019 | 林勇吾 | 知的学習支援システムによる協同学習の支援に向けて:視線情報と言語情報を用いた学習プロセスの推定モデル | 認知科学 | 26 | 3 | 343–356 | https://doi.org/10.11225/jcss.26.343 |
2019 | Hayashi, Y. | Multiple Pedagogical Conversational Agents to Support Learner-Learner Collaborative Learning: Effects of Splitting Suggestion Types | Cognitive Systems Research | 54 | 0 | 246–257 | https://doi.org/10.1016/j.cogsys.2018.04.005 |
2018 | Rienovita, E. Taniguchi, M. Kawahara, M. Hayashi, Y. Takeuchi, Y. | Implementation of Interactive Peer Learning Environment Enhances Learners' Self-Esteem and Self-Efficacy | International Journal of Learning Technologies and Learning Environments | 1 | 1 | 1-24 | http://www.iaiai.org/journals/index.php/IJLTLE/article/view/227 |
2018 | Hayashi, Y. | The power of a "Maverick" in collaborative problem solving: An experimental investigation of individual perspective taking within a group | Cognitive Science | 42 | S1 | 69–104 | https://doi.org/10.1111/cogs.12587 |
2018 | 林勇吾 | 知識統合型の協同学習における身体性を持つ教育エージェント:眼球運動測定を用いた助言と視線ジェスチャに関する実験的検討 | ヒューマンインタフェース学会論文誌 | 20 | 1 | 79–88 | https://doi.org/10.11184/his.20.1_79 |
2017 | 林勇吾 | 信頼構築プロセスが協同問題解決の視点取得に及ぼす影響:エージェントを利用した実験的検討 | 人工知能学会論文誌 | 32 | 4 | E-G91_1–9 | https://doi.org/10.1527/tjsai.E-G91 |
2016 | 黄宏軒・澁澤紗優美・林勇吾・川越恭二 | 傾聴エージェントの実現に向けた傾聴会話参加者の自他評価による数値化モデルの提案 | ヒューマンインタフェース学会論文誌 | 18 | 4 | 373–384 | https://doi.org/10.11184/his.18.4_373 |
2016 | Hayashi, Y. | Lexical Network Analysis on an Online Explanation Task: Effects of Affect and Embodiment of a Pedagogical Agent | IEICE Transactions on Fundamentals of Electronics, Communications and Computer Sciences | E99-D | 6 | 1455–1461 | https://doi.org/10.1587/transinf.2015CBP0005 |
2015 | 林勇吾・井上智雄 | 複数の教育用会話エージェントによる協同学習のデザイン | 電子情報通信学会論文誌A | J98-A | 1 | 76–84 | https://search.ieice.org/bin/summary.php?id=j98-a_1_76 |
2014 | 林勇吾 | エージェントベースの協同に関する実験的検討 | 認知科学 | 21 | 3 | 382–395 | https://doi.org/10.11225/jcss.21.382 |
2014 | 林勇吾 | 創造的思考活動の促進のためのインタフェースエージェント-相手人数とメディアの要因に着目した検討- | 電子情報通信学会論文誌A | J97-A | 6 | 443–452 | https://search.ieice.org/bin/summary.php?id=j97-a_6_443 |
2014 | 林勇吾 | Dual-Channel Modelに基づく対話エージェントを利用した協同による説明活動の促進方法 | 電子情報通信学会論文誌D | J97-D | 1 | 17–27 | https://search.ieice.org/bin/summary.php?id=j97-d_1_17&category=D&year=2014&lang=J&abst= |
2013 | Hayashi, Y. | Facilitating Perspective Taking in Groups: An Analysis Using Multiple Conversational Agents | International Journal of Software Science and Computational Intelligence (IJSSCI) | 5 | 1 | 1–14 | https://doi.org/10.4018/ijssci.2013010101 |
2013 | 林勇吾・浦尾彰 | 対話エージェントを利用したWeb学習における感情状態の研究:性別要因に着目した検討 | ヒューマンインタフェース学会論文誌 | 15 | 3 | 209–218 | https://doi.org/10.11184/his.15.3_209 |
2013 | Hayashi, Y. Kryssanov, V. | An empirical investigation of similarity-driven trust dynamics in social networks | Procedia - Social and Behavioral Sciences (selecti | 79 | 6 | 27–37 | https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.05.055 |
2013 | 林勇吾・小川均 | Pedagogical Conversational Agentを用いた協同学習の促進-感情表出に着目した検討- | 電子情報通信学会論文誌D | J96-D | 1 | 70–80 | https://search.ieice.org/bin/summary.php?id=j96-d_1_70&category=D&lang=J&year=2013 |
2012 | Hayashi, Y. Kryssanov, V. Ogawa, H. | An experimental study on multiple conversational agents for facilitating creative interpretations | ICIC Express Letters | 6 | 12 | 3009–3014 | |
2012 | 浦尾彰・林勇吾・青木駿介 伊藤慎太郎 | マルチメディア学習理論に基づく電子教材の開発と評価 | 高専教育 | 35 | 0 | 95–100 | |
2012 | 林勇吾・小川均 | 多人数に基づく協同問題解決に関する実験的研究のためのプラットフォーム開発 | 知能と情報 | 24 | 4 | 848–856 | https://doi.org/10.3156/jsoft.24.848 |
2012 | 林勇吾・Cooper, E. Kryssanov, V.・ 浦尾彰・小川均 | 対話エージェントとのコミュニケーションにおける心理特性 | 日本感性工学会論文誌 | 11 | 3 | 459–467 | https://doi.org/10.5057/jjske.11.459 |
2011 | 浦尾彰・伊藤慎太郎・青木駿介・林勇吾 | 熟逹度の違いが例題学習の効果に及ぼす影響 | 工学教育 | 59 | 6 | 86–90 | https://doi.org/10.4307/jsee.59.6_86 |
2011 | 林勇吾・三輪和久 | コミュニケーション齟齬における他者視点の理解 | 認知科学 | 18 | 4 | 569–584 | https://doi.org/10.11225/jcss.18.569 |
2008 | 林勇吾・三輪和久 | 人間とエージェントが混在する状況におけるコミュニケーションの認知的・感情的心理特性 | ヒューマンインタフェース学会論文誌 | 10 | 4 | 445–456 | https://doi.org/10.11184/his.10.4_445 |
2007 | 林勇吾・三輪和久・森田純哉 | 異なる視点に基づく協同問題解決に関する実験的検討 | 認知科学 | 14 | 4 | 604–619 | https://doi.org/10.11225/jcss.14.604 |